تغییر همزمان پایه های یک قطعه در آلتیوم

در بعضی مواقع پیش میاد که ما نیاز به تغییر اندازه پایه ها یا Pad های یک قطعه داریم که مجبوریم دانه دانه آن ها را تغییر دهیم. اما در روشی که الان به اون اشاره می کنیم ما با توجه به خصوصیاتی که پایه ها دارند می توانیم با چند کلیک همه پایه های یک پروژه یا یک قطعه رو تغییر دهیم.

به این منظور روی یک پایه که قصد تغییر ابعاد آن را داریم کلیک راست کرده و گزینه …Fine Similar Objects را انتخاب می کنیم.

Click Right Find

در پنجره Fine Similar Objects شما تمام خصوصیات پایه ها را مشاهده می کنید. برای درک بهتر موضوع و استفاده راحت از این قابلیت چند مثال ذکر می کنم :

مثال : اگر بخواهیم تمام پایه های قطعه مورد نظر به حالت انتخاب درآیند فقط عبارت جلو اسم قطعه را به حالت Same برده و OK را انتخاب می کنیم.

Find Similar Objects C

همان طور که مشاهده می کنید تمام پایه های قطعه به حالت انتخاب درآمده است، حال از قسمت Properties می توانیم ابعاد پایه ها و بقیه پارامترها را کنترل کنیم.

Properties Pads

مثال : اگر بخواهیم تمام پایه هایی که دارای سوراخ 0.8 میلی متر هستند به حالت انتخاب در آیند، عبارت جلو Hole Size را به حالت Same برده و OK را انتخاب می کنیم.

Find Similar Objects Hole

همان طور که مشاهده می کنید تمام پایه های قطعاتی که دارای سوراخ 0.8 میلی متر بودن به حالت انتخاب درآمده است، حال از قسمت Properties می توانیم ابعاد پایه ها و بقیه پارامترها را کنترل کنیم.

Properties Hole

 

مطالب زیر را حتما بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *