تنظیم خصوصیات صفحه شماتیک

قبل از رسم نقشه در محیط شماتیک، می توان خصوصیات صفحه شماتیک را مطابق میل خود تنظیم کنیم. به این منظور از نوار سمت راست گزینه Properties را انتخاب می کنیم. همچنین می توانید منو Properties را از مسیر View -> Panels انتخاب کنید.

Properties

در کادر محاوره ای Properties، سربرگ General می توان پارامترهایی از قبیل ابعاد صفحه شماتیک، رنگ صفحه، واحد اندازه گیری و … را تنظیم کرد.

Selection Filter : در این قسمت لیستی از Objects ها وجود دارد که با غیر فعال کردن هر یک از آن ها دیگر آن Object قابل انتخاب کردن نیست.

Selection Filter

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید آبجکت Components را غیر فعال کردم در این صورت دیگر هیچ قطعه ای در محیط شماتیک قابل Select کردن نیست.

General : قسمت مشخص شده با شماره 1 ، می توان واحد اندازه گیری صفحه شماتیک را بر حسب میلیمتر یا میل تنظیم کرد. قسمت مشخص شده با شماره 2 ، می توان مقیاس خطوط صفحه شماتیک، نمایش یا عدم نمایش خطوط راهنما و خطوط ربایشی را تنظیم کرد. قسمت مشخص شده با شماره 3 ، می توان فونت به کار رفته را تنظیم کرد. قسمت مشخص شده با شماره 4 ، می توان رنگ صفحه و محیط آن را تنظیم کرد.

General

Page Options : این منو شامل سه زبانه می باشد :

Template: این قسمت در آموزش های بعدی به صورت مفصل آموزش داده می شود.

Standard : قسمت مشخص شده با شماره 1 ، می توان اندازه صفحه شماتیک، افقی یا عمودی بودن صفحه شماتیک و نمایش و عدم نمایش کادر توضیحات پایین صفحه شماتیک را تنظیم کرد. قسمت مشخص شده با شماره 2 ، می توان کادر دور صفحه نمایش را مدیریت کرد.

Page Options Standard

Custom : این قسمت دقیقا مشابه سربرگ Standard است با این تفاوت که می توان اندازه صفحه شماتیک را به صورت دلخواه تنظیم کرد.

Page Options Custom

مطالب زیر را حتما بخوانید

دیدگاه ها

  1. مانی گفت:

    سلام. لطفا نحوه تنظیم و ایجاد تغییرات مشخصات صفحه شماتیک(عنوان و اسم طراح و سایز و Number و Revision و …) که در قسمت پایین سمت راست صفحه شماتیک قرار دارد را نیز توضیح دهید. تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *